2009/08/31

Merdivenli Sokak, Demirkapı

Haritada Merdivenli Sokak ismini görünce özel olarak o sokağı görmek için Demirkapı'ya gittim, meğerse tüm sokakları  merdivenliymiş Demirkapı'nın. Onca sokak arasında buna Merdivenli Sokak denilmiş, çünkü çık çık bitmiyor merdivenleri. Bir ara kendimi fasulye sırığına tırmanıyormuş gibi hissetim. Hani şu masal vardır ya göğe yükseklen fasulye sırığının masalı...Basamakları saymadım ama bir kapı önünde oturan hanım, önünde oturduğu evinin kapısının 105. basamakta olduğunu söyledi. Manzara fotoğrafı, onun evinin balkonundan çekildi (evin kapısı doğrudan balkona açılıyor). Ben fotoğraftan sonra tırmanmaya devam ettim çünkü merdivenlerin sonunu görmeliydim. İkinci fotoğraf, yolun sonunu gösteriyor. En üstte bir evin kapısında bitiyor basamaklar ama burası bir çıkmaz sokak sayılmaz. Çünkü sağdan devam edip bir kaç basamakla bir üst sokağa çıkabilir ve tırmanmayı sürdürebilirsiniz.

Hiç yorum yok: